Tort Tiramisu cu ciocolata

Va prezint o reteta delicioasa de tort pe care am pregatit-o cu ocazia zilei mele de nastere.Reteta originala o gasiti pe site-ul http://www.goodfood.ro.

INGREDIENTE PENTRU BLAT
200 g de unt, plus extra pentru uns
16 ouă mari
280 g de zahar brut
1 lingura extract de vanilie bio
400g de făina de alac  integrala bio (faina de alac este preferata mea la toate prajiturile pentru ca are o aroma de nuca)
100 gde cacao
2 linguri  praf de copt bio

INGREDIENTE PENTRU UMPLUTURA
4 lingură de zahar brut
300 ml de lapte cu cacao
150g de zahar pudra nerafinat (natural golden icing)
250 ml de vin rosu dulce Recioto de Valpolicella
400g de ciocolată alba rasa
1000g de mascarpone
400g de ciocolată neagra rasa

Pentru un tort mai mic puteti sa injumatatiti cantitatile de la ingrediente, eu am facut un tort mai mare pentru ca am avut 16 invitati.

Incalzim cuptorul la 180° C.

Ungem cu unt doua forme de copt cu diamtrul de 25cm.

Topim untul si apoi il lasamsa se raceasca putin.

Punem intr-un bol  ouale, zaharul si vanilia si le mixam  opt minute.

Adaugam  faina, cacaua, praful de copt si un pic de sare roz de Himalaya peste crema de oua si le mixam in continuare.

Turnam treptat untul racit pe marginile vasului si se amesteca pana se incorporează complet.

Impartim  aluatul în doua si il turnm in cele 2forme de copt, apoi se coacem blaturile 15-20 minute sau pana cand o scobitoare infipta iese curata.Lasam la racit si apoi scoatem blaturile din forme.

Intre timp pregatim crema. Dizolvam zaharul brut in laptele cald cu cacao. Punem  zaharul si vinul intr-un bol la bain-marie si fierbem cinci minute pana cand se dizolva zaharul.Adaugam jumatate din cantitatea de ciocolata alba si mixam apoi incorporam in acest amestec crema mascarpone.

Taiem blaturile in jumatate pe orizontala si le insiropam cu amestecul de cacao cu lapte.

INSIROPAM BINE BLATURILE

Dupa ce am insiropat bine blatul il asezam pe un platou pentru servirea tortului.Ungem primul blat cu crema de mascarpone si presaram 1/4 din cantitatea de ciocolata laba rasa. Repetam pasii cu celelalte blaturi.Acoperim tortul cu crema mascarpone si presaram ciocolata alba pe deasupra si cicolata neagra pe marginea tortului.

PRESARAM CIOCOLATATAPETAM MARGINILE CU CIOCOLATA

TAPETAM CU CIOCOLATAIMBRACAM MARGINEA CU CIOCOLATA RASA

CRED CA MI-A IESIT UN TORT DELICIOSTAPETAM CU GRIJA

SA GUST SI EU CIOCOLATACE BINE ARATA MAINILE MELE

Pentru ca am folosit doar 3 jumatati de blaturi din cele 4, din jumatatea ramasa am facut si un tort mic in forma de broasca testoasa.

Va doresc Pofta Buna!

AM FACUT SI UN TORT BROASCA TESTOASATORTUL BROASCA TESTOASA

One thought on “Tort Tiramisu cu ciocolata

  1. Pingback: Tort Tiramisu cu ciocolata | mypassioniscooking

Leave a comment